«Життя людини у первісні часи» знайди тут
Тема: Вплив природно-географічних умов на розвиток єгипетської цивілізації. план-конспекту
ТЕМА. Господарське і повсякденне життя.
Організація життя суспільства. план-конспекту
ТЕМА. Утворення держави та цівілізації
в стародавньому Єгипті. план-конспекту
ТЕМА. Розквіт та занепад Давньоєгипетської держави. план-конспекту
ТЕМА. Узагальнення за темою «ДАВНІЙ ЄГИПЕТ»
план-конспекту
«Банк» запитань до теми Індія та Китай. шукай тут
Тема: Вплив природно географічних умов на розвиток
цивілізації
в
Китаї.
Суспільний
устрій та повсякденне життя.
Мета: навчити формувати уявлення про природно-географічні й кліматичні
умови Китаю та його населення, його повсякденне життя, побут та заняття;
розвивати вміння аналізувати, порівнювати, знаходити аналогії та відмінності у
розвитку Китаю та інших країн, висловлювати і підкріплювати фактами свою думку,
працювати з різними видами джерел інформації.
виховувати
зацікавленність до вивчення історії Стародавнього Китаю.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: підручник, атлас, стінна карта «Китай у давнину», ілюстративні матеріали, відеоролик,
роздаткові матеріали.
Основні дати: VII—VIст.до н . е.-китайці навчилися видобувати й обробляти залізо.
Основні терміни та поняття: Хуанхе,
Янцзи, „Піднебесна”, ранги, "Син Неба",
Хід
уроку
I.
Організація навчальної діяльності
Тема уроку не
оголошується . Наголошується, що ми продовжуємо вивчати цивілізації
Стародовнього Сходу.
II. Актуалізація опорних знань.Перевірка
домашнього завдання
Пригадаймо,
які давні цивілізації ми вивчили?
Відомо, що перші цивілізації виникли в
долинах великих річок.
Встановіть відповідність між назвами
річок і державами, що виникли на їхніх берегах[додаток1 ].
1) Ніл
|
а) Месопотамія
|
2) Тигр і Євфрат
|
б) Індія
|
3) Інд і Ганг
|
в) Єгипет
|
4) Хуанхе та Янцзи
|
г) Китай
|
Методом виключення учні встановлюють, що
найдавніша цивілізація у Китаї виникла на берегах річок Хуанхе та Янцзи.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Сьогодні ми познайомимося з Давнім
Китаєм.
Що перше ми маємо вивчити? При вивченні цивілізації Китаю.
(орієнтовні запитання учнів записуються на дошці )
· Де знаходиться?
·
Річки
·
Гори
·
Клімат
·
Головне
заняття населення
Запитання закриваються картою «Давнього Китаю» до
завершення уроку.
Отже, темою нашого сьогоднішнього уроку є
Вплив природно географічних умов на розвиток
цивілізації в Китаї.
Суспільний устрій та повсякденне життя.
IV.
Вивчення нового матеріалу
План
1. Природні
умови Стародавнього Китаю.
2. Заняття
населення Стародавнього Китаю.
3. Суспільний
устрій і повсякденне життя.
1. Природні умови Стародавнього Китаю.
Питання
розглядається за допомогою настінної карти, карти атласу „Давні Індія і Китай”
(також можна працювати з картою, вміщеною в підручнику № 2 на с. 103
„Стародавній Китай”)[додаток 2] та міні
лекції учителя
Шлях від Індостану на
схід нелегкий — на перешкоді височіє суворий Тибет. Тому, щоб дістатися Китаю,
краще нам приєднатися до торговельного каравану й надійними, вивіреними протягом
століть шляхами прямувати через півострів Індокитай далі на північ.
Якщо подолаємо тривалий
і небезпечний шлях (а на це піде не один місяць), то врешті-решт потрапимо на
широку Східно-Китайську рівнину.
Отже, ми досягли мети — перед нами Китай.
Китай — дуже велика країна, клімат тут
різноманітний: на заході в степах, напівпустелях і пустелях він дуже сухий, а
якщо рухатися далі на схід — стає вологішим, м'якшим: тут випадає більше
опадів, земля стає щедрішою на рослинність. Переважно Китай — гірська країна:
80% поверхні займають височини й гори
мабуть, тому іноді цю країну називають «Піднебесна». Гори захищають
східні рівнинні землі від північних вітрів. Високо в горах розташовані витоки
двох великих річок — Хуанхе і Янцзи. Береги Хуанхе утворюють лесові ґрунти і
тому їх легко розмивають дощі: ріка розливається, поглинаючи селища, сади та
лани. «Жовта
ріка», «ріка бідувань», «горе Китаю» — так називали Хуанхе.
(орієнтовні запитання учням)
1). В якій частині світу знаходиться Китай?
А в якій частині Азії?
2). Опишіть географічне положення Китаю
та кліматичні особливості;
3). Визначте, як називаються найбільші
річки Китаю. Чому перша
держава в
Китаї виникла в долині великих рік?
Після чого
учні визначають основні природні умови Стародавнього Китаю.
За допомогою метода «Мікрофон».
2. Заняття населення Стародавнього Китаю.
Перегляд відеоролику «Древние открытия
ИЗОБРЕТЕНИЯ ДРЕВНЕГО КИТАЯ»
[додаток 3].
Фізкультхвилинка
При перегляді учні визначають нову для себе інформацію та
записують тези у зошит.
3. Суспільний устрій і повсякденне життя.
Робота з
підручником
Метод
«Коментоване читання».
Учні з
допомогою вчителя опрацьовують суспільний устрій і повсякденне життя населення
Китаю і виділяють основні моменти розкриття цього питання
(орієнтовні відповіді)
· Основне заняття населення країни –землеробство.
·
Основна
сільськогосподарська культура –рис.
·
Китай
батьківщина шовку.
·
Перші
гроші- зерно, шкіра.
·
Суспільство
поділялося на ранги.
·
Головним
в країні був імператор.
· Поширювалося рабство.
Висновки учнів та вчителя по завершенню
опрацьованого питання.
V.
Узагальнення та систематизація знань
Відкрити
запитання, які ми поставили на початку уроку і разом відповісти на них.
VI.
Підсумки уроку
Виставлення
оцінок, підведення підсумку уроку.
Отже, сьогодні ми познайомилися з Давнім Китаєм. Дослідили
природно-географічні й кліматичні умови, аналізували історичне джерело, та
відповіли на поставленні питання на початку уроку.
VII.
Домашнє завдання
1. Опрацюйте § 22-23 п.1,3
2.
Зробіть підрахунки
1)
У 1766 році до н. е. виникло Шанське царство, а в 1027 році до н. е. Шанське
царство загинуло під ударами Чжоу. Скільки років існувало Шанське царство?
2)
Виникнення однієї з найперших династій
Китаю відносять до 2205 року до н. е. Скільки років минуло від тих
часів?
3. Pоздивись кapту Китaю i скaжи, який змiст вклaдaли в стapовинну
нaзву кpaїни «Сеpединне цapство».
додаток
1
1) Ніл
|
а) Месопотамія
|
2) Тигр і Євфрат
|
б) Індія
|
3) Інд і Ганг
|
в) Єгипет
|
4) Хуанхе та Янцзи
|
г) Китай
|
додаток
2
Атлас історія
Стародавнього світу 6 клас (ст. 6)
додаток
3
Відеоролик «Древние открытия и изобретения Древнего Китая» https://www.youtube.com/watch?v=5GsjsDzRYpg
Немає коментарів:
Дописати коментар