Віртуальні екскурсії

Гарний вчитель той, хто любить те, чому вчить і тих, кого вчить. Справжній вчитель той, хто сам навчається кожен день.

6 клас



Узагальнення  знань  за темою 
«Життя людини у первісні часи» знайди тут

Тема: Вплив природно-географічних умов на розвиток єгипетської  цивілізації. план-конспекту

ТЕМА.  Господарське і повсякденне життя.
Організація життя суспільства. план-конспекту

ТЕМА. Утворення держави та цівілізації 
в стародавньому Єгипті.   план-конспекту

ТЕМА.  Розквіт та занепад Давньоєгипетської держави. план-конспекту

ТЕМА. Узагальнення за темою «ДАВНІЙ ЄГИПЕТ» 
                                                                                              план-конспекту

«Банк» запитань до теми Індія та Китай. шукай тут


Тема: Вплив природно географічних умов на розвиток цивілізації
в Китаї.
Суспільний устрій та повсякденне життя.
Мета: навчити формувати уявлення про природно-географічні й кліматичні умови Китаю та його населення, його повсякденне життя, побут та заняття; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, знаходити аналогії та відмінності у розвитку Китаю та інших країн, висловлювати і підкріплювати фактами свою думку, працювати з різними видами джерел інформації.
виховувати зацікавленність до вивчення історії Стародавнього Китаю.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: підручник, атлас, стінна карта «Китай у давнину»,               ілюстративні матеріали, відеоролик, роздаткові матеріали.
Основні дати: VII—VIст.до н . е.-китайці навчилися видобувати й обробляти залізо.
Основні терміни та поняття: Хуанхе, Янцзи, „Піднебесна”, ранги, "Син Неба",
Хід уроку
I. Організація навчальної діяльності
Тема уроку не оголошується . Наголошується, що ми продовжуємо вивчати цивілізації Стародовнього Сходу.
II. Актуалізація опорних знань.Перевірка домашнього завдання
Пригадаймо, які давні цивілізації ми вивчили?
Відомо, що перші цивілізації виникли в долинах великих річок.
Встановіть відповідність між назвами річок і державами, що виникли на їхніх берегах[додаток1 ].
1) Ніл
а) Месопотамія
2) Тигр і Євфрат
б) Індія
3) Інд і Ганг
в) Єгипет
4) Хуанхе та Янцзи
г) Китай
Методом виключення учні встановлюють, що найдавніша цивілізація у Китаї виникла на берегах річок Хуанхе та Янцзи.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
 Сьогодні ми познайомимося з Давнім Китаєм.
Що перше ми маємо вивчити? При вивченні цивілізації Китаю.
(орієнтовні запитання учнів записуються на дошці )
·       Де знаходиться?
·       Річки
·       Гори
·       Клімат
·       Головне заняття населення
Запитання закриваються картою «Давнього Китаю» до завершення уроку.
Отже, темою нашого сьогоднішнього уроку є
Вплив природно географічних умов на розвиток цивілізації в Китаї.
Суспільний устрій та повсякденне життя.
IV. Вивчення нового матеріалу
       План
1. Природні умови Стародавнього Китаю.
2. Заняття населення Стародавнього Китаю.
3. Суспільний устрій і повсякденне життя.

1. Природні умови Стародавнього Китаю.
Питання розглядається за допомогою настінної карти, карти атласу „Давні Індія і Китай” (також можна працювати з картою, вміщеною в підручнику № 2 на с. 103 „Стародавній Китай”)[додаток 2] та  міні лекції учителя
    Шлях від Індостану на схід нелегкий — на перешкоді височіє суворий Тибет. Тому, щоб дістатися Китаю, краще нам приєднатися до торговельного каравану й надійними, вивіреними протягом століть шляхами прямувати через півострів Індокитай далі на північ.
    Якщо подолаємо тривалий і небезпечний шлях (а на це піде не один місяць), то врешті-решт потрапимо на широку Східно-Китайську рівнину.
Отже, ми досягли мети — перед нами Китай.
     Китай — дуже велика країна, клімат тут різноманітний: на заході в степах, напівпустелях і пустелях він дуже сухий, а якщо рухатися далі на схід — стає вологішим, м'якшим: тут випадає більше опадів, земля стає щедрішою на рослинність. Переважно Китай — гірська країна: 80% поверхні займають височини й гори  мабуть, тому іноді цю країну називають «Піднебесна». Гори захищають східні рівнинні землі від північних вітрів. Високо в горах розташовані витоки двох великих річок — Хуанхе і Янцзи. Береги Хуанхе утворюють лесові ґрунти і тому їх легко розмивають дощі: ріка розливається, поглинаючи селища, сади та лани. «Жовта ріка», «ріка бідувань», «горе Китаю» — так називали Хуанхе.
(орієнтовні запитання учням)
1). В якій частині світу знаходиться Китай? А в якій частині Азії?

2). Опишіть географічне положення Китаю та кліматичні особливості;

3). Визначте, як називаються найбільші річки Китаю.   Чому перша держава в
      Китаї виникла в долині великих рік?
Після чого учні визначають основні природні умови Стародавнього Китаю.
 За допомогою метода «Мікрофон».

2. Заняття населення Стародавнього Китаю.
Перегляд відеоролику «Древние открытия ИЗОБРЕТЕНИЯ ДРЕВНЕГО КИТАЯ» [додаток 3].
Фізкультхвилинка
При перегляді учні визначають нову для себе інформацію та записують тези у зошит.
3. Суспільний устрій і повсякденне життя.
Робота з підручником
Метод «Коментоване читання».
Учні з допомогою вчителя опрацьовують суспільний устрій і повсякденне життя населення Китаю і виділяють основні моменти розкриття цього питання
(орієнтовні відповіді)
·       Основне заняття населення країни –землеробство.
·       Основна сільськогосподарська культура –рис.
·       Китай батьківщина шовку.
·       Перші гроші- зерно, шкіра.
·       Суспільство поділялося на ранги.
·       Головним в країні був імператор.
·       Поширювалося рабство.
Висновки учнів та вчителя по завершенню опрацьованого  питання.
V. Узагальнення та систематизація знань
Відкрити запитання, які ми поставили на початку уроку і разом відповісти на них.
VI. Підсумки уроку
Виставлення оцінок, підведення підсумку уроку.
Отже, сьогодні ми познайомилися з Давнім Китаєм. Дослідили природно-географічні й кліматичні умови, аналізували історичне джерело, та відповіли на поставленні питання на початку уроку.

VII. Домашнє завдання
1. Опрацюйте § 22-23 п.1,3
2. Зробіть підрахунки
1)  У 1766 році до н. е. виникло Шанське царство, а в 1027 році до н. е. Шанське царство загинуло під ударами Чжоу. Скільки років існувало Шанське царство?
2)  Виникнення  однієї  з  найперших  династій  Китаю  відносять  до 2205 року до н. е. Скільки років минуло від тих часів?
3. Pоздивись кapту Китaю i скaжи, який змiст вклaдaли в стapовинну нaзву кpaїни «Сеpединне цapство».
додаток 1
1) Ніл
а) Месопотамія
2) Тигр і Євфрат
б) Індія
3) Інд і Ганг
в) Єгипет
4) Хуанхе та Янцзи
г) Китай


додаток 2
Атлас історія Стародавнього світу 6 клас (ст. 6)


додаток 3
Відеоролик «Древние открытия и изобретения Древнего Китая» https://www.youtube.com/watch?v=5GsjsDzRYpg



Немає коментарів:

Дописати коментар